A test nemcsak biológiai valóság. A test, amint azt II. János Pál bővebben is kifejti, egyben teológiai valóság is. Bámulatos isteni történetről beszél. És mindezt éppen a nemek közti különbség misztériumán keresztül teszi: a kettő - a férfi és a nő - hivatása, hogy "egy testet" alkosson. Ez pedig azt jelenti, hogy a szex sokkal több, mint szex. Abban, ahogy a nemiségünket megértjük és kifejezzük, a legmélyebb meggyőződésünk fejeződik ki arról, kik vagyunk, kicsoda Isten, mi a szerelem értelme, és mit gondolunk a társadalmi rendről: maga az egész világmindenség misztériuma. Ezért a test II. János Pál pápa által kidolgozott teológiája messze nem csak a nemiségről és a házastársi szerelemről szól, hanem az "egész létezés és az élet értelmének újrafelfedezéséről":
-Mi az élet értelme?
-Mit is jelent embernek lenni? Mi az ember elsődleges hivatása?
-Miben gyökerezik az igazi boldogság?
-Hogyan tapasztalhatjuk meg azt a szeretetet, amelyre a szívünk mélyén vágyunk?
-Mi is a test teológiája?
-Mi az erósz?
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
Hozzászólás hozzáadása