A hongkongi film című kötet régi hiányt pótol, amikor a távol-keleti városállam Magyarországon is népszerű filmművészetét a kortárs filmtudomány eredményeire támaszkodva elemzi. A könyvben egyaránt helyet kap a Bruce Lee fémjelezte kung-fu film, a King Hu-féle kosztümös harcművészeti film, a wuxia, a John Woo által művészetté emelt akciófilm, valamint a szellemtörténetek, a fantasy-k és a komédiák esztétikailag elmélyült, a kulturális és társadalmi környezet beható ismeretére épülő elemzése.
A kötet történeti és kulturális kontextusba helyezi a hongkongi film nemzetközi téren legsikeresebb korszakát, az 1970-es évektől az 1990-es évek közepéig tartó időszakot és igyekszik körüljárni, miért sikerült az apró brit gyarmatnak a világ egyik legtermékenyebb és legsikeresebb filmgyártó helyszínévé válnia. A nemzetközi szakirodalom legjavára támaszkodva bemutatja a Magyarországon is ismert és népszerű műfajokat, sztárokat, filmrendezőket. A szexuális kisebbségek és a városállamban kialakult sajátos identitásképletek filmes reprezentációjának kérdéskörén át is segít belülről megérteni a mára eltűnőben levő autonóm hongkongi filmes kultúra mibenlétét és különlegességét.
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
Hozzászólás hozzáadása