Steven Soderbergh a kortárs amerikai film egyik legkülönlegesebb alkotója. Fékezhetetlen termékenységével csak az alkotói sokszínűsége veszi fel a versenyt. 1989-es debütáló kultuszfilmje, a Szex, hazugság, videó óta harminchárom játékfilmet rendezett, amelyek műfaji, intézményi és formanyelvi szempontból szinte a teljes filmművészet spektrumát lefedik. A rendező nevéhez olyan kasszasikerek fűződnek, mint az Ocean's Eleven, a Magic Mike vagy az Oscar-díjas Traffic, de a kiszámíthatatlan, és éppen emiatt végtelenül felvillanyozó életműben találhatunk posztmodern műfajidézetet (A jó német, Solaris), epikus életrajzi filmet (Che), óraműpontossággal működő thrillert (Mellékhatások, Kimi), a krimi határaitfeszegető remekművet (Amerikai vérbosszú) vagy éppen a filmipar elvárásaival szembemenő dadaista avantgárd filmet (Schizopolis). Soderberghet tehát nem véletlenül szokták a kritikusok kaméleonnak titulálni: a szerző világában csak az a biztos, hogy semmi sem az.
Lichter Péter könyvében a mindig megújulni képes alkotó kalandos pályáját kíséri végig, Soderbergh eddigi összes filmjének a széles közönség számára is érdekfeszítő értelmezést adva.
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
Hozzászólás hozzáadása