Drága Aino!
Sajnálom a reggeli viselkedésemet, ugye megbocsátasz és megértesz - te a nehéz dolgokat is megérted -, és tudod, hogy az irántad érzett szerelmem olyan mély és vad, hogy néha ilyen formákat ölt.
Reggeltől estig csak rátok gondolok - a szent családra -, az egyetlen édes, bölcs emberekre a világon, este mindig látom magam előtt fényes, furcsán szép fejedet, és úgy érzem, mintha csendesen simogatnálak. Mindenhol csókollak, drága Aino. Csókold meg szegénykéket az apjuk helyett.
A te Alvarod
Drága Papim!
Én vagyok a legboldogabb ember a világon, hogy ilyen otthonom lehet, ilyen csodálatos gyerekeim és ilyen csodálatos, veled közös szakmám and such a love. Hogy is juthat ennyi minden egyvalakinek osztályrészül? Ennek ellenére mostanában egy kicsit lehangolt vagyok. Borzasztóan fogsz hiányozni, a jótanácsaid, az optimizmusod, a reggelek odafent a folyosón és az esték melletted.
Aino
Amikor a közkedvelt svéd bútoráruházból hazavisszük a jellegzetes karosszéket, gondoljunk arra, hogy annak kényelmét és látványát egy finn házaspárnak köszönhetjük, akik a lakott tér fogalmát az épülettervtől a poharakig egységes műegészben képzelték el. Anvar Aalto nem csupán a huszadik század egyik legnagyobb hatású építésze volt, hanem Aino Aaltóval együtt átformálta az európai közízlést. Életükről, közös munkájuk szépségeiről és bonyodalmairól keveset tudhattunk eddig, de most a házaspár hagyatékában rejtőző levelezéséből feltárul szerepük a két háború közti korszak művészeti mozgalmainak világában, Le Corbusier, Moholy-Nagy, az amerikai modernisták és mások társaságában. Az unoka által összeállított, gazdagon illusztrált kötet ugyanakkor egyfajta elégtétel is Ainónak, "a feleségnek", akinek munkásságáról mindig méltatlanul kevés szó esik.
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
Hozzászólás hozzáadása