A kötet, amely az OMIKE, az Országos Magyar Izraelita Közművelődési Egyesület történetét mutatja be 1909-es megalakulásától 1950-es megszűnéséig, eddig fel nem tárt gazdag forrás- és dokumentumanyag közlésével járul hozzá 20. századi történelmünk egy eddig kevéssé ismert területének megértéséhez.
Ennek során számos kérdésre választ kapunk: például hogy mi a kapcsolat az OMIKE és Hevesi Simon rabbi között?
Hogyan sikerült egy többezres taglétszámú zsidó kulturális egyesületet létrehozni a 20. század első éveiben?
Volt-e a numerus claususra valamilyen válasza a zsidóságnak?
Milyen szerepet vállalt az OMIKE életében a nagyiparos Buday-Goldberger Leó?
Hogyan működött az első zsidótörvény nyomán létrejött színészkamara?
Mi lett a sorsa a tervbe vett többi művészeti kamarának?
Mi volt az OMIKE Művészakciója, és mik voltak ennek kulisszatitkai?
Ki volt Ribáry Géza? Ki volt Bánóczi László? És ki volt Csergő Hugó?
Kik voltak azok a művészek, akik időleges menedéket találtak a Goldmark Teremben?
Találtak-e az állástalanná vált zsidó művészek bármiféle lehetőséget hivatásuk folytatására 1939 után?
Hozott-e valódi új kezdetet az OMIKE-nek a felszabadulás utáni időszak?
Mindezekre a kérdésekre és sok másra próbál választ adni ez a kötet
hatalmas képanyaggal, jegyzetapparátussal, alapos bibliográfiával és kislexikonként is használható névmutatóval.
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
Hozzászólás hozzáadása