Aszalós Csongor nem először gondolja tovább Madách Tragédiáját, a mű mához is szóló kérdéseit. Az orvosként dolgozó költő így tett Medica Commedia című kötetében és most A budapesti színben, amelyben Ádám - parlamenti képviselőként - az ismert tiszta naivitással, Lucifer - politikai tanácsadóként - ördögi cinizmussal, Éva pedig - ősi női vonzerejét megőrizve - érett elvi meggyőződés nélkül folytatja küzdelmét a parlamenti és utcai politika színfalai között. Komor és taszító látlelet. Az Emlékezni: csak fájdalom című kompozíció 1919 nyarát idézi fel családi emlékek alapján a magyar elbeszélő költészetre rájátszó ütemhangsúlyos strófákban, sodró lendületű narrációval. Brutális, sőt szadista világról, az igazság, a jog és az irgalom könyörtelen megcsúfolásáról olvasunk - feloldás nélkül. Mert feloldás nem is lehet, csak fájdalom. (Lami Pál)
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
Hozzászólás hozzáadása